onsdag 7. april 2010

Decoupage

I denne oppgaven skulle vi lage en boks ved hjelp av teknikken decoupage. Hvis du ikke vet hva decoupage er, kan du gå inn på denne linken: http://no.wikipedia.org/wiki/Decoupage eller lese om det på dinhobby.noBoksen er laget ved hjelp av tykk papp, maskeringstape og lim. Jeg begynte med å sjære ut alle de ulike delene (4 deler til boksen og 4 deler til lokket), deretter tapet jeg de sammen og limte silkepapir inni så boksen skulle bli mer robust og holdbar. Jeg valgte temaet dådyr og rådyr, så jeg printet ut bilder jeg synes var fine og rev de opp. Bildene ble revet istede for å bli klipt fordi jeg synes det ble mer personlig og fikk et finere preg dersom ikke alt så veldig "tilgjort" ut, hvis du skjønner. Jeg limte på bildene, og brunt silkepapir inni. Boksen er ment som oppbevaring til blyanter og pensler. Jeg kommer helt sikkert til å lage flere i nærmeste fremtid, fordi dette var en kjempe artig oppgave! Dette er sånn man enkelt kan lage hjemme selv, du finner alt du trenger på pandurohobby, (www.pandurohobby.no/) Lykke til :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar